PSONI - Żory | Przedstawiciele placówek oświatowych uczestnikiem warsztatów „Witaj we mgle sensorycznej”
1074
post-template-default,single,single-post,postid-1074,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.8,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Przedstawiciele placówek oświatowych uczestnikiem warsztatów „Witaj we mgle sensorycznej”

10 paź Przedstawiciele placówek oświatowych uczestnikiem warsztatów „Witaj we mgle sensorycznej”

W dniu 22-23.09.2016 Ośrodek Rehabilitacyjno  – Edukacyjno –  Wychowawczy gościł przedstawicieli żorskich placówek oświatowych oraz pracowników Wydziału Edukacji.

Częścią warsztatów było wykorzystanie projektów przygotowanych przez specjalistów OREW Żory zatytułowanych „Witaj we mgle sensorycznej”.  Pracownicy Wydziału Edukacji oraz Dyrektorzy szkół z terenu miasta uczestniczyli w kilku modułach:
1. „Pokój niewidzenia”. W tym pokoju doświadczono różnych zaburzeń wzroku oraz całkowitej jego utraty. Posłużyły do tego rekwizyty w postaci gogli, opasek, specjalnie dostosowanych pojemników, etc.
2. „Pokój niesłyszenia”. W tym module doświadczono różnych nietypowych wrażeń słuchowych tzw. słuchowego chaosu oraz prób wyodrębniania dźwięku z szumu informacyjnego. Doświadczono też odczuć płynących z innych zmysłów przy całkowitym ograniczeniu zmysłu słuchu.
3. „Pokój somatyczny”. Tu goście  doświadczyli wrażeń związanych z receptorami znajdującymi się na skórze. Eksperymentowano z wrażeniami dotykowymi, z odczuwaniem ciepła i zimna, czy odczuciami na granicy bólu.
4. „Pokój proprioceptywny” (doświadczeń kinestetycznych). W pokoju tym  doświadczono zmiany orientacji ułożenia różnych części własnego ciała, kiedy tracimy równowagę, gdy nagle zmieni się podłoże, gdy zmienimy napięcie mięśniowe. Kiedy nie możemy zaplanować i poprowadzić ruchu.
5. „Pokój niezrozumienia”. Pokój sprzecznych informacji, języka którego nie jesteśmy w stanie zrozumieć, poleceń, które nic nam nie mówią. To pokój chaosu, dezintegracji sensoryczne, czy deprywacji informacyjnej.

Celem warsztatów było zapoznanie uczestników z problemami z jakimi na co dzień borykają się osoby niepełnosprawne.  W trakcie wizyty nastąpiło swoiste odwrócenie ról. Przez chwilę kadra pedagogiczna przeżywając różnorakie deficyty mogła doświadczyć sytuacji osoby niepełnosprawnej. Sprzyja to nie tylko większej empatii ale przede wszystkim większemu zrozumieniu potrzeb i oczekiwań osób niepełnosprawnych.

 



Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress